Mój rower - Moje wyprawy na rowerze po Polsce, Europie i USA

Moje wyprawy na rowerze
i moje inne pasje
Przejdź do treści

Menu główne:

Mój rower

O MNIE
Mój rower Author
Mój rower Accent
Mój Author to rama 24" CODEX
Mój Accent to rama 22" SHANNON
           Mój pierwszy rower to kupiony w sklepie rower ROMET. Tym rowerem pojechałem na pierwszą moją wyprawę w 1998 roku z synem Darkiem z Lublina do Zielonej Góry i z powrotem do Lublina przez Piotrków Trybunalski. Miał bardzo krótki żywot, chociaż intensywny. W lutym 1999 roku po czołowym zderzeniu z "Maluchem" (robił lewoskręt) został dosłownie skasowany, tylko tylne tryby i łańcuch były dobre. Aby otrzymać odszkodowanie z PZU musiałem wyremontować ten skasowany, czyli kupić wszystkie części nowe i samemu złożyć (mogłem w jakimś serwisie), taki był warunek PZU, ale się opłacało. Od tamtej pory nie kupuję kompletnych rowerów tylko sam składam. Złożyłem na nowej ramie następnego „Rometa” którego oddałem w 2006 roku synowi z którym byłem na mojej pierwszej wyprawie. Ma go do dzisiaj i jeszcze nim jeździ.
         Ja jeszcze w maju 2006 roku przed nową wyprawą w tym roku złożyłem sobie nowy rower już na bazie ramy aluminiowej „ZENITH” firmy AUTHOR. I tak zaczęła się moja przygoda z ramami firmy Author która trwa nadal mimo wielu przygód. Po półtorarocznym użytkowaniu rama pęka przy suporcie ale że jest jeszcze na gwarancji (miała 2 lata) dostaję w ciągu tygodnia nową ramę, też „Zenith”. Niestety ta rama również pęka w identyczny sposób ale już po gwarancji, wytrzymała parę miesięcy dłużej do 2010 roku. Pisałem nawet do firmy Author ale bez odzewu (ich strata). Mimo to kupuję nową ramę również firmy Author, tym razem AIRLINE jest wykonana lepiej, zmienili profil rur i wygląda teraz solidniej, kolor ładny czerwony ale cóż, 9 listopada 2011 roku mam bliskie spotkanie z „Seatem”, wyjeżdżał z bocznej uliczki i mnie nie zauważył, ja prawie 2 m rower 24” i mnie nie zauważył. Rowerek do kasacji, trochę dało się odzyskać będzie do nowego. Przy okazji złamanie kłykcia piszczeli prawej, prawej, poobijane mięśnie (solidnie), żeby było śmieszniej gips założyli mi na lewą nogę, ale to już nie istotne, po czterech miesiącach wsiadłem na mój nowy rower (nie licząc tego). Mój nowy rower to oczywiście nadal AUTHOR tym razem rama „Codex”.

Rama AUTHOR - CODEX 24"
- Potrójnie cieniowana rama przeznaczona zarówno do crossu jak i trekkingu.
- Wykonana ze stopu aluminium 6061-T6.
- Górna oraz dolna rura potrójnie cieniowane.
- Średnica wewnętrzna rury podsiodłowej 31,6 mm.
- Średnica zewnętrzna rury podsiodłowej 34,9 mm.
- W zestawie stery zintegrowane Author Integrated 1-1/8" (ahead), 5 podkładek dystansowych oraz ...obejma podsiodłowa z zaciskiem.
- Waga 1,75 kg (20"), moja około 2 kg.

Amortyzator SR SUNTOUR NCX DLO
Wysokiej klasy widelec amortyzowany do rowerów crossowych i trekingowych, koła 28".
- System amortyzacji: olej/sprężyna
- Blokada skoku na goleni
- Skok 63 mm
- Rura sterowa: 28,6 mm (1-1/8 cala) 255 mm, stal STKM
- Korona aluminium
- Golenie dolne wykonane z magnezu
- Rozstaw goleni 100 mm
- Mocowanie hamulców: V-brake, tarczowe w systemie IS
- Maksymalny rozmiar tarczy 185 mm
Uwagi: proste golenie zewnętrzne

Mechanizm korbowy Shimano - ACERA FC-M590  
Dwuczęściowe korby ze zintegrowaną osią suportu. Technologia zaczerpnięta z grup XT i XTR. Sztywna i łatwa w montażu korba.
- W komplecie łożyska suportu.
- Szerokość mufy suportu : od 68 lub 73mm (regulacja za pomocą podkładek które są w komplecie)
- Szerszy rozstaw łożysk suportu gwarantuje większą sztywność oraz żywotność
- Duża tarcza wykonana z aluminium, średnia i najmniejsza ze stali.
- Rozstaw czterech śrub 104/64mm.
- Zintegrowana osłona łańcucha.
- Rozbieralna konstrukcja.
- Jest szczególnie polecana dla ludzi ceniących najwyższą jakość za umiarkowaną cenę.
- Tarcze - 48x36x26T / korby 175 mm.
- Waga całego kompletu około 990 g.

Hamulec tarczowy AVID - mechaniczny BB7  
- Mchaniczny hamulec tarczowy przeznaczony do XC i Freeride.
- Monolityczna konstrukcja korpusu zacisku hamulca.
- System regulacji hamulca w trzech płaszczyznach Tri-Algin.
- Tarcza Roundagon wyposażona w krawędź Clean Sweep, polepszająca pracę w trudnych warunkach.
- Wygodne pokrętła do regulacji odległości klocków od tarczy.
- Regulacja naciągu sprężyny za pomocą klucza imbusowego.
- Możliwość wymiany klocków hamulcowych bez użycia narzędzi.
- W komplecie zacisk, tarcza i dwa adaptery ISO
- Waga 243 g.
Montaż i regulacja jednego zestawu zajęła mi około 20 minut.

Ekonomiczne klamkomanetki wyposażone w system Ez Fire Plus zapewniający płynną zmianę przełożeń oraz wygodną dźwignię hamulcową.

w góre
 
Copyright 2015. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego